Atkal, kaut ko ierakstu, pēc milzīgas pauzes…

Posted in Ogre, Politika with tags , , , , on marts 14, 2017 by matissjekabsons

Dzīve Ogrē kūsā… reāli kūsā! Te viss attīstās ar katru gadu vairāk un vairāk. Mēs varam lepoties ar lielisku distanču slēpošanas trasi, kura nu ir izgaismota un to paveica nevis tieši pirms vēlēšanām, bet gan reāli PIRMS. Mums diemžēl ir demontēts skeitparks, bet jau 2016. gadā, tika lemts par ta būvniecību un tas taps jauns un vēl labāks. Mūsu pilsētas iedzīvotāji, var lepoties arī ar lielisku atpūtas vietu, ekstrēmāku sajūtu cienītājiem – Milzu taka… Šī ir pilsēta, kura attīstās. Šī ir pilsēta kuru mīlu. Šī ir pilsēta, kura top draudzīgāka arī tūristiem…

Manā skatījumā, aktīvākie Ogres iekustinātāji ir Gints Sīviņš un Egils Helmanis. Lai vai ko mēļo konkurentu pirmsvēlēšanu kampaņas, šie cilvēki savu darbu dara visu laiku, nevis tikai 3 mēnešus pirms vēlēšanām!

Ņemot vērā, ka šīs vēlēšanas jau tagad, ietekmē manas pilsētas likteni, tad pretēji savai līdzšinējai pārliecībai un rīcībai, esmu ieņēmis novērotāja lomu, notiekošajā Ogrē un sekoju līdzi gan saviem favorītiem, gan to konkurentiem un skaļākiem vai klusākiem pretiniekiem.

http://egilshelmanis.lv

Lasu arī Facebook lapu
Darbi Pār Vārdiem

Ideālas [darba] kafejnīcas meklējumos

Posted in Kafūži, Uncategorized on novembris 25, 2014 by matissjekabsons

Ne tik sen, kā pieķēru sevi pie domas, ka es taču gribu sev foršu vietu, kur satikt klientus, draugus, radus. Protams, ka ideālā versijā, tas būtu labiekārtots birojs, bet tie ir lieli izdevumi un ne vienmēr tie atmaksājas. Manā gadījumā, birojs būtu tikai iegriba, nevis neatliekama nepieciešamība. Attiecīgi, man praktiska kafejnīca ir nepieciešamība.

Pārsvarā atrodos Ogrē, tādēļ arī šajā rakstā – par Ogri.

Ogrē, nav sevišķi daudz kafejnīcu kā tādu un liela daļa no tām, ir vietas kur ātri paēst un mukt prom. Baudīšanai, tādas ir pārākā mazākumā. Es uzskatu, ka labākās kafejnīcas Ogrē ir M.Pūres Beķereja, Senjorita Ku Kū… un te nu arī tāds, nosacīti labais saraksts izbeidzas. Ievērības cienīga vēl ir PePa un Ogres prestižs un Policijas Akadēmija bistro un restorāns. Kādēļ šāds iedalījums un kārtība, tālāk rakstā.

M.Pūres Beķereja, tā ir vieta, kura uzrunā ar interjeru. Kafijas cena demokrātiska (1.30€ par melno kafiju), smalkmaizītes arī ir samērā labās cenās un lielākā daļa ir ļoti gardas. Var ērti iekārtoties dīvānā, dzert kafiju, pastrādāt, atpūsties. Ir arī lielais 6 vietīgais galds, ja ir tāda nepieciešamība. Šajā kafejnīcā ir 2 problēmas. Viena no tam ir dīvāni… Man patīk dīvāni, bet šīs retro mēbeles (tā teikt – vintage) ir pamatīgi palietotas, vietām nāk vaļā šuves un ir stipri izsēdētas atsperes. Protams, pa lielam, tas dod pievienoto senatnes piegaršu. Otrā problēma, nav tik viennozīmīgi nevainīga. WiFi. Veicot nelielu izpētes darbu, 4 mēnešu laikā, no 47 apmeklējumiem, tikai 3 gadījumos, man izdevās bez problēmām pieslēgties, šīs beķerejas WiFi. Visas pārējās reizes, es lietoju sava mobilā pieslēguma internetu. Saimnieki, ir informēti, kādēļ tā notiek (LTC limitētais pieslēgumu skaits) un arī risinājums ir ieteikts, bet acīmredzot, mēs – WiFi atkarīgie, neesam tā īstā mērķauditorija.

Senjorita Ku Kū, tā ir kādreizējā Vairāk Saules picērija. Vēsturiski, ja nemaldos, tā bija pati pirmā Vairāk Saules picērija. Skaista kafejnīca, kur gatavo arī lielisku steiku. Picas, pastas, dzērieni utt. Viss ir un viss ir garšīgs, bet nav lēts. Cena gan tiek lieliski argumentēta ar lielisko ēdienu kvalitāti. Kafija padārga – 1.70€ un ar īpatnēju garšu. Neesmu vēl sapratis, vai man tā vairāk patīk, jeb tomēr nepatīk 🙂 Bet visa atmosfēra kopumā, ir baigi ok! Internets – Lattelecom maksas WiFi… diemžēl. Katrā ziņā, ja vajag solīdu tikšanās vietu – šī būs labākā izvēle.

Tagad par vēl pāris vietām… Pe&Pa, kur nosaukums ir atvasināts (laikam) no pelmeņi un pankūkas. Pankūkas gardas, vēršacis ar bekonu ir vnk labākās ko esmu ēdis. Kafija… viduvēja. Ja nemaldos, tad kafija maksā 1.20€ Ir pieejams bezmaksas WiFi. Pie mīnusiem ir labierīcību neesamība un neērtas mēbeles. Krēsli nav paredzēti ilgākai sēdēšanai, bet galdiņi ar daudz maz normāliem krēsliem ir gaužām maziņi.

Ogres Prestižs, vieta ar iespēju tikt pie pusdienu piedāvājuma, katru dienu no 12.00-15.00, kafija 1.20€, bezmaksas WiFi, daudz… DAUDZ vietas. Kopumā interjers nav no patīkamākajiem, bet ja vajag vnk kaut kur nobāzēties – te var sēdēt kaut visu dienu…protams ievērojot pieklājību un regulāri kaut ko pērkot bārā/virtuvē.

Policijas Akadēmija, bistro.. lēts un neomulīgs, WiFi nav. Restorāns neLēts un kā saka na ļubiķeļa, WiFi nav. Manā skatījumā, darbam neder, bet atvest vecāka gadagājuma radus pusdienās ir labi 🙂

Tāds nu mans subjektīvais viedoklis…

 

Pavasaris, liekais svars, presīte, diēta, kardio… ko darīt?!

Posted in presīte, Sports un veselība, tievēšana, treniņi on marts 17, 2014 by matissjekabsons

Teju vai visi, ik gadu saskarās ar situāciju, kad saproti – pavasaris tulīt būs klāt, bet smukā presīte ir paslēpusies zem tauku slāņa 😉 Liela kļūda ir sākt fanātiski “taisīt presītes” un pēc tam dusmoties, ka nav nekāda rezultāta, jo patiesībā rezultāts ir! Vienīgi šis rezultāts ir zem tiem pašiem taukiem 🙂 Skaisti un trenēti vēdera muskuļi, bet joprojām paslēpušies zem taukiem. Tātad galvenais uzdevums – samazināt tauku % ķermenī.

Ar ko sākt? Ne visi spēj uzreiz mesties iekšā disciplīnā un dzelžaini iegrožot sevi. Es iesaku sākt ar domām par ēšanas paradumiem. Tas nozīmē, ka jasaprot kuri ēdieni no diētas jāizslēdz. Bulciņas, saldumi, tauki utm. Kad saku, ka jāizslēdz no diētas tauki, vienmēr liela daļa sāk oponēt, ka nē – tauki esot vajadzīgi. Un taisnība vien ir, bet vēl ir arī tāds moments, ka lai arī cik ļoti, cilvēks necenstos izvairīties no taukiem, tik un tā tie tiks apēst pārāk daudz. No tā nav iespejams izvairīties. Tieši tādēļ es saku – jāizvairās cik vien var.

Jau ievērojot šādus sīkumus, kaut kāda laika posmā pamanīsipozitīvas izmaiņas. Protams ir iespējams to darīt vēl korektāk – ja ogļhidrāti tad brūnie rīsi vai kriešu makaroni. Ja proteīnas tad vistas fileja, biezpiens, olas. Un protams kardio treniņi.

Ja neesi iedgādājies pulsametru, bet trenēties vēlme ir, tad sāc ar vienkāršu pastaigu pa parku vai mežu. Ātrā solī, bet neskrien un tici man, pec mēneša jau redzēsi pamanāmas izmaiņas savā ķermenī.

Cilvēkiem, kuri jau ir daudz maz trenēti un vēlas sasniegt maksimālu rezultātu, es iesaku HIIT vai CrossFit treniņus, bet par tiem citreiz!

2. treniņš – Kājas, bicepsi, prese

Posted in Home Training Movement on janvāris 29, 2013 by matissjekabsons

Esam nedaudz atkopušies no pirmā treniņa (tiem kas tikko tik sāk trenēties, noteikti ka vēl smeldz muskuļi) un šodien trenēsim kājas, bicepsus un presi. Preses vingrojumiem, diemžēl būs tikai apraksts – bez video.

Kājas var trenēt daudz un dažādos veidos. Viens no tiem ir vienkārši pietupieni, bet tādā veidā manuprāt muskuļi tiek noslogoti pārāk mēreni. Ja nav vēlme vai varēšana izmantot hanteles, var izmantos paaugstinājumu uz kuru pakāpties. Kājām būtu jātaisa 15-18 atkārtojumi un 4-5 piegājieni.

Ja mājās tomēr ir hanteles, tad sekojošais vingrojums būs efektīvāks un principā šos abus var apvienot 😉 Atkārtojumu un piegājienu skaitu saglabājam (drīzumā būs raksts par to – kādēļ tieši šādi atkārtojumu daudzumi nevis viena reizē 100x utm)

Bicepsiem ir daudz un dažādi treniņi, bet jāatcerās, ka tas ir mazs muskulis un lieli svari nav nepieciešami. Svarīgāk ir šos muskuļus no visas sirds izdarbināt, nevis uzkraut tiem milzīgu svaru un sastiept plecus. Šāds te vingrojums kurš sastāv no 3 daļām kur katrā ir 7 atkārtojumi, lieliski izkustinās un trenēs šos muskuļus. Pirmajiem treniņiem tiešām pietiek ar vienu vingrojumu. Ar laiku apaudzēsim mūsu treniņus ar vairākiem, smagākiem un sarežģītākiem vingrojumiem. Jāveic 4 piegājieni.

Palikusi tikai prese… video diemžēl nebūs, bet tas ko jāizdara… noguļamies zemē, saliecam kājas ceļos un ceļamies augšā līdz momentam kad lāpstiņas atraujas no zemes. Viss…laižamies atpakaļ. Ir jājūt kā saspiežās vēdera muskuļi. Un tā 25-35atkārtojumi un 4 piegājieni. Otrs vingrojums – tāpat guļot, kājas iztaisnojam taisni priekšā un ceļam augšā līdz vertikālam stāvoklim. Arī 25-35 atkārtojumi un 4 piegājieni.

Nākamajam preses treniņam noteikti sagatavošu arī video.

Ar cieņu un laba vēlējumiem – līdz nākamajam treniņam, kad trenēsim ikrus, muguru un atkal presi 🙂

Pirmā diena – krūtis, tricepsi, pleci

Posted in Home Training Movement on janvāris 27, 2013 by matissjekabsons

Jāsaprot, ka vienalga vai trenēties sāc no nulles, vai atsāc pēc ilga pārtraukuma – trenēties jāsāk pamazām un bez trakošanas. Šodien mēreni trenēsim krūtis, tricepsus un plecus. Pleciem būs nepieciešamas kādas nelielas hanteles. Plecus var trenēt arī bez hantelēm, bet pieņemot to ka trenēties vēlas arī cilvēki bez iepriekšējas sagatavotības, tad šo variantu atstāšu vēlākam laikam, piemēram, pēc 4 nedēļām.

Atspiešanās no zemes. Lielākais uzsvars ir uz krūtīm, bet samērā spēcīgi tiek trenēti arī tricepsi un mugura

Atspiedienus taisam 4-5 piegājienus pa 12-20 atkārtojumiem. Tas nozīmē, ka atspiežamies 12-20 reizes, atpūšamies 1-1.5minūtes un atspiežamies vēl 12-20 reizes un tā kopā 4-5 reizes.

Tricepsi. Samērā viegls vingrojums, kuru pēc 4 nedēļām padarīsim sarežģītāku. Nosacījumi tādi paši kā atspiedieniem.

Plecus šajā treniņā trenēsim ar ne pašu vieglāko vingrojumu, bet to var pildīt kaut vai bez jebkādiem atsvariem. Respektīvi izvēlamies tādus svarus, ar kādiem ir komfortabli trenēties. Izpildīsim Arnolda presi kombinētu ar hanteļu izvēršanu uz sāniem. Viens atkārtojums ir no nolaistām rokām izpildīta Arnolda prese+pilnība izpildīta hanteļu izvēršana. Jāveic 3-4 piegājieni, katrā 12-15 atkārtojumi.

Ar šo tad nu arī beidzam pirmo treniņu un tiekamies parīt, kad trenēsim kvadricepsus (kāju muskuļi), bicepsus un presi.

Home Training – Mājas treniņš

Posted in Home Training Movement on janvāris 26, 2013 by matissjekabsons

Vēlos uzsākt papildus sēriju ar rakstiem, par treniņiem mājas apstākļos.

Pats par sevi saprotams, ka daudz efektīvāk ir trenēties sporta zālē, bet ir daudz cilvēki kuriem sporta zāles nepatīk, vai arī nav vēlme tērēt naudu to apmeklējumam. Un galu galā – neviens nav teicis, ka mājās nevar iegūt labu sportisku formu. No dzīvokļa protams neizies bodybuilding čempions vai top klases sprinteris, bet tikt vaļā no speķa uz vēdera un uzpumpēt sev nedaudz lielāku bicepsu, domāju ka var katrs arī mājās.

Šobrīd katram ir iespēja sevi paspēt sagatavot vasaras sezonai. Jāņem vērā, ka līdz vasarai vien 4 mēneši un darbs pie sevis jāsāk nekavējoties un jādara to neatlaidīgi un nepārtraukti. Veido savu ķermeni 😉

Rīt publicēšu pirmā treniņa aprakstu un pamācību kā viss jāveic.

Līdz rītam!

#3 Atpūta un testosterons

Posted in Testosterons... with tags , , , on janvāris 5, 2013 by matissjekabsons

Daudzi (ceru, ka ne vairākums), dzirdot vārdu atpūta, uzreiz iedomājas skaļu tusiņu, daudz alkohola, reibumu, paģiras no rīta… Piedotiet, atvainojiet, bet es šādu rīcību dēvēju par sevis iznīcināšanu un noteikti ne atpūtu. Ja pēc “atpūtas” ir jāatpūšas, tad tā nekādi nevar būt atpūta 😀 Atpūtas galvenais uzdevums ir reģenerēties – atjaunoties. Es pats izdalu fizisko un garīgo atpūtu. Fiziskā atpūta ir miegs, bet garīgā viss, kas ļauj mums justies labāk. Svarīgs punkts – viena atpūta, nedrīkst traucēt otrai.

Miegs ir viens no fizioloģiskiem procesiem, par kura vitālo nepieciešamību, neviens nestrīdas, bet tai pat laikā nav līdz galam saprotams, kas notiek miega laikā. Bet mums to nemaz nav jāizprot, pietiek ar dažiem faktiem.

Veicot novērojumus tapis zināms, ka absolūtais miega minimums, kas nepieciešams nosacīti normālai organisma funkcionēšanai ir 4h diennaktī. Lai nodrošinātu visu funkciju normālu darbību, hormonālo balansu, garīgo labsajūtu, nepieciešams vairāk miega. Atkarībā no indivīda, tās ir 5-9h. Apgalvojumi – man gan vajag 12 vai 15h neder, jo šie cilvēki (ja vien nav kāda pataloģija) parasti ikdienā guļ mazāk nekā tiem būtu nepieciešams un kad ir iespēja, izguļ sakrāto miega badu. Par konkrētam nepieciešamām miega stundām var runāt tad, ja cilvēks konstanti, katru dienu ceļas un iet gulēt vienā un tajā pašā laikā. Respektīvi ir noteikts režīms, kura ietvaros tiek gulētas kādas noteiktas stundas. Šāds režīms arī ir labākais veids, lai nodrošinātu labu organisma funkcionēšanu un saglabātu savam organismam normālu testosterona līmeni. Pie traucēta miega režīma, ilgtermiņā veidosies dažnedažādas veselības problēmas, tai skaitā testosterona līmeņa pazemināšanās.

Ieteikumi miegam: telpai jābūt tumšai, jo tumsā izdalās melatonīns, jeb miega hormons. Telpai jābūt pirms miega izvēdinātai, lai netrūktu skābeklis. Jāguļ klusumā. Centies iet gulēt un celties, vienos un tajos pašos laikos katru (!) dienu. Un atceramies arī atpūsties garīgi…mūzika, grāmatas, filmas…