Ceļš uz sportisku miesasbūvi – #2

Vienmēr gadās kaut kādi kāzusi, kas liek kavēt un atcelt. Arī man neizdevās solītā laikā uzrakstīt 2. rakstu par sportiskās un veselības formas uzlabošanu, bet nekur neesmu pazudis un te nu ir 2. daļa.

Katram, kurš vēlas būt sportisks un veselīgs ir jāatceras, ka ceļš sākas jau gultā 😉 Un jā tas ir gan pilnvērtīgs miegs, gan kvalitatīvas intīmās attiecības. Viss ir no svara. Lai organisms labāk atpūstos ir jāguļ labi vēdinātā telpā, kurā ir maksimāli tumš. Tumsa nepieciešama, lai pietiekami izstrādātu melatonīnu, kas ir principā miegu regulējošs hormons. Jāguļ cilvēkam ir no 6-10h kas ir atkarīgs no katra individuālajām īpašībām un principā…lai arī cik h Jums vajag lai izgulētos – darat to. Bet jāņem vērā, ka nav pareizi vienu nakti gulēt 3h bet otru nakti 15h. Jāizveido vienveidīgs un konstants miega režīms.

Ēšana ir vēl viens klupšanas akmens lielākai daļai cilvēku. Ir izveidojies mīts, ka pietiek ar 3 ēdienreizēm dienā, bet patiesībā tā ir pielāgošanās darba ritmam – paēdam brokastis, darbā pusdienlaikā pusdienas, bet vakarā pēc darba vakariņas. Patiesībā cilvēkam nepieciešamas 4-5 ēdienreizes dienā. Tie kas ir dzimuši ap 80.gadu noteikti atceras skolās launagus… iespējams ka arī tagad tādi ir bet neesmu lietas kursā 🙂 Un ir svarīgi ēst pareizi – no rīta vairāk ogļhidrātu bet uz vakaru otrādi – vairāk proteīna (olbaltumvielas). Brokastīm ideāli ir apēst bļodiņu auzu pārslas (ja esi sportists, tad 100g) un piemēram, 5 olas. Ir protams nosacījums… tiem kas tievē, brokastu vietā ir treniņš, bet pēc treniņa brokastīs ir tikai olbaltumvielas. Sīkāk par to rakstā par tauku dedzināšanu. Kam nav slinkums, jau tagad var sīkāk papētīt paši par dažādu ēdienu uzturvērtību, bet kūtrākie var paciesties kamēr es izlikšu rakstu par diētu īpatnībām un noderībām.

Treniņi… te nu vispirms ir jāsaprot kas ir mērķis. Vienkārši veselīgi pasportot tonusam, uzaudzēt kādu kilogramu muskuļu, vai sadedzināt lieko svaru. Katrā gadījumā treniņu metodika atšķiras. Ja audzējot gaļu 2-3treniņi nedēļā ir norma, tad pie tauku dedzināšanas jau būs 4-5 treniņi nedēļā, bet ja mums ir vēlme vnk uzturēt tonusu, tad var katru dienu veikt mājās dažādus fizkultūras vingrojumus. Jāsaprot, ka par daudz treniņi arī nāks par skādi, bet par maz arī nedos pietiekamu progresu.

Tagad nodošos sīkākai ēšanas tēmas izķidāšanai, kas būs nākamā raksta tēma!

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: